Kategorier

Maskulin styring.

Formålet med denne øvelse er at give jer mulighed for at træne Den maskuline parts evne til at mærke ind i den feminine parts behov. Det er en kunstig situation der skabes med det specifikke formål – øvelsen handler ikke om at lege med dominans, domestication eller tilsvarende.

Beslut jer for en periode – fx. 12, 24 eller 36 timer, hvor den maskuline part (M) overtager styringen 100%, og hvor den feminine part (F) KUN kommunikerer følelser – altså non-verbalt og herunder også uden fagter. Det er mimik og kropssprog, ikke “gæt og grimasser”.

100% styring skal forstås helt bogstaveligt, således at F ikke gør noget som helst uden at de M har iværksat det. F spiser ikke uden at M har følt at F er sulten – og M mærker, hvad F har lyst til at spise.

Tilsvarende med tøjvalg, toiletbesøg, aktiviteter osv. Det helt centrale i øvelsen er at den IKKE handler om at F er M‘s “slave” for M‘s skyld, men derimod, at øvelsen handler om at M skal lære at mærke F‘s behov i detaljer UDEN støtte af traditionel kommunikation.

F‘s opgaver er at være så kropsligt, følelsesmæssigt og mentalt åben og “læsbar” som muligt; vær derfor især opmærksom på Åndedræt og på at have en åben kropsholdning. Mærk efter hvilken (følelsesmæssig) reaktion M’s handlinger giver i dig – og vis denne reaktion så rå og upoleret til M som overhovedet muligt – det er al den feedback M får i de 12 / 24 / 36 timer øvelsen varer.

VIGTIGT: Aftal inden øvelsen to stopord – ét der betyder at øvelsen er nødt til at gå på pause fordi der er et uopsætteligt og udækket behov (fx. toiletbesøg) som M har ignoreret udover hvad der er til at holde ud. Og et andet stopord, der betyder at øvelsen skal stoppe helt – med det samme.

Øvelsen forudsætter at i er godt kendte med hinandens grænser og ressourcer; det er ikke en “for sjov” øvelse, men et dybt indgreb i den måde jeres parforhold fungerer på.

Vær også opmærksom på, at det ER meget svært, selvom M gør sit bedste, så hav fokus på succes’erne og ikke kun på de steder hvor M’s indsats falder igennem.

Planlæg øvelsen, så i er så uforstyrrede som muligt; børn og andre udenforstående vil have svært ved at forstå øvelsen uden en forklaring – en forklaring som i ikke kan give undervejs i selve øvelsen.